728x90-CB.jpg

Prof. Sadi Öziş'i kaybettik - SON RÖPORTAJI

14.877 izlendi
Sergide 1950’li yılların öncü tasarımları sayılan Türk Sanayi tarihine ilk metal mobilyalar olarak geçmiş Sadi Öziş-İlhan Koman tasarımı Atölye Kare üretimi ürünler ve Sadi Öziş’in diğer sanatsal çalışmaları ustalara saygı kapsamında sergileniyor.

17 Aralık'a kadar Tophane-i Amire'de izlenebilecek olan sergi 20 Aralık 2011 itibariyle de Mimar Sinan Üniversitesi  Osman Hamdi Bey Salonu'nda sergilenmeye devam edecek.


SADİ ÖZİŞ

26 Şubat 1923 yılında İstanbul’da doğdu.

Orta ve lise öğrenimini İstanbul Erkek Lisesi’nde tamamladı. 1947 yılında Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nin Dekorasyon Bölümü moda atölyesini Kenan Temizan’ın öğrencisi olarak bitirdi. 1948 yılında Avrupa sınavını kazanarak devlet bursuyla Tiyatro Dekor ve Kostümü ihtisası için Paris’e gitti.

1952 yılına kadar Paris’te André L’hote atölyesinde Academie Grande Chaumiere, Atelier de  L’art Apstrait’de resim çalışmaları, Ecole du Louvre, Academie Julian ve Paul Colin atölyelerinde tiyatro dekoru ve kostümü öğrenimi yaptı. Bu arada heykel çalışmalarına başladı.

1952 yılında Türkiye’ye döndü ve Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde öğretim üyeliğine atandı. 1962’de Erdoğan Aksel ile birlikte Tiyatro Dekor ve Kostümü Bölümü’nü kurdu. Mimar Sinan Üniversitesi Sahne ve Görüntü Sanatları bölümü öğretim üyeliği ve bölüm başkanlığı görevini 1990 yılında emekli oluncaya kadar sürdürdü. Emekliliği süresince Mimarlık Bölümünde dersler vermeye devam etti.

Said Öziş, 1953’te heykeltıraş İlhan Koman ile birlikte metal atölyesi Kare Metal’i kurdu ve iki sanatçı Türkiye’de ilk defa metal mobilya üretmeye başladılar. 1958’de heykeltıraş Şadi Çalık da Kare Metal’e katıldı. Sonrasında 1958’de İlhan Koman, 1959’da ise Şadi Çalık Kare Metal’den ayrılınca Sadi Öziş 1967’ye dek Kare Metal’de çalışmalarına tek başına devam etti. Bu atölyede heykel çalışmalarını da sürdüren Öziş, heykel-mobilya kreasyonlarıyla Türkiye ve Avrupa medyasında büyük yankı uyandırdı.

Sadi Öziş, 1962’de Gevher Bozkurt ile birlikte Türkiye’nin öncü dekorasyon ofislerinden biri olan Galeri-T ‘yi kurdu ve  Kare Metal ile birlikte bu konudaki çalışmalarını da 1967 yılına kadar sürdürdü.

Öziş, heykel ve resim çalışmalarıyla Türkiye’de ve yurt dışında çeşitli sergilere katıldı. Anıtkabir giriş rölyeflerinin 1:1 uygulamalarını heykeltıraş Hadi Bara, Zühtü Müritoğlu, Şadi Çalık, İlhan Koman ile birlikte hazırladı.

1963’te 24’üncü, 1970’te 31’inci yıllarında Devlet Resim ve Heykel sergilerinde ikincilik, 1971’de 32’nci Devlet Resim ve Heykel sergisinde birincilik ödülü aldı.

Öziş, halen tasarım ve resim çalışmalarına kendi atölyesinde devam etmektedir.

ESERLERİ

Sadi Öziş’in eserleri İzmir ve İstanbul Devlet Resim ve Heykel Müzeleri’nde, birçok otellerde ve özel koleksiyonlarda bulunmaktadır.
ETİKETLER

Sadi Öziş / İlhan Koman /


BENZER VİDEOLAR

ART BLOG